Auto mini ghid de Pesach impartasit

Dat fiind apropierea sarbatorii de Pesach am facut o mica cercetare pe internet pentru a imi reimprospata sau afla lucruri nestiute pana acum, cercetare (care nu are pretentii de a fii perfecta) care am decis sa o impartasesc.
Asadar principala porunca ce trebuie tinuta este o alimentatie fara chametz. Adica produsele alimentare facute din grau, orz,secara care au fost dospite adica facute cu drojdie sunt interzise a fii mancate ca de altfel si de a fii tinute in posesie .
Dar vai vai atunci ce ne ramane sa mancam?:))
In afara de matza traditionala, fructe , legume, peste, carne, oua si lactate se gasesc o multime de retete ce combina intr-un mod armonios ingredientele permise.
Se gasesc pe internet o multitudine de sugestii

A

b

c

Mie mi se pare o ocazie generoasa de a manca cateva zile produse gatite si naturale, renuntand la o gama larga de produse a caror compozitie bogata in ingrediente stranii le pun in situatia de a avea un statut incert in ceea ce priveste eligibilitatea pentru Pesach. ( ticluita fraza , nu i asa?:)))

Pentru informatii generale privind sarbatoarea de Pesach ca stau la dispozitie

a

b

Hag Pesach Sameah Vekasher to you all.


Free blog counter

3 thoughts on “Auto mini ghid de Pesach impartasit

  1. Pesah-ul este un dintre cele mai frumoase si ” gustoase ” sarbatori iudaice. Cu drag imi aduc aminte de mesele de Seder alaturi de buncii mei, mese pline de bunatati culinare si toate Kosher sel Pesah.
    Anul acesta m-am hotarat sa readuc in casa mea acele retete specifice Pesah-ului.
    Azi am pregatit anghiaht , lotchis si pasca prajita (nu imi mai aduc aminte cum se numeste ), totul presarat cu hrean cu sfecla rosie.
    Maine o sa am o alta surpriza culinara.

  2. In sera aceasta mi -am adus aminte de cortofii pe care bunica ii punea in cuptorul sobei de teracota la copt. Asteptam cu nerabdare sa fie gata , mereu ii verificam sa nu se arda.
    Si ii mancam cu smolt si grivn(idis). Va mai amintiti de aceste lucruri?
    Maine vin cu detalii!!!

  3. Pingback: In prag de sarbatoare… « Davidlev’s Weblog

Leave a Reply

