In gazda.

Debuteaza cu acest post o noua categorie. “In gazda” in care voi posta articole interesante scrise insa de altii. Primul post din aceasta categorie se intituleaza chiar ” Din gazda” si e scris de George W.

Enjoy.

Tocmai s-a terminat „Lost in Translation”… Îmi place foarte mult ideea filmului. Să ne trăim viaţa, să o trăim mai din plin. Nu ştiu de ce, dar asta îmi aduce aminte de ceva trist şi ciudat. Acum câţiva ani, am vrut să închiriez o garsonieră în Tineretului. Chiria era bună, doar că locuinţa respectivă era plină de resturi, de gunoaie. Am venit acolo cu un prieten care să mă ajute să fac ceva curăţenie. Era mult de muncă. Lăzi vechi, un pat rupt şi împuţit, o grămadă de fotografii vechi, un carnet de sănătate… Acolo locuise cineva născut în 1915. Garsoniera nu mai avea nici curent, trecuse peste un an de când nu se plătise. Bucătăria era plină de oale vechi şi ruginite…. abia am reuşit să intru şi să deschid geamul ca să se aerisească.

Ceea ce m-a impresionat, însă, au fost pozele. Fotografii cu un om tânăr, cam de vârsta mea, cu ochelari groşi. Purta, se vede, o dioptrie mare. Probabil că în ultimii ani nici nu mai vedea. Încă ceva ce m-a impresionat. Am văzut apoi o poză mult mai recentă. Un bătrân trist si singur. Fotografie tip buletin. O privire aspră.

Îmi las lucrurile cu care am venit ca să fac curăţenie şi mergem la administratoră. M-am speriat. A început să urle ca o nebună. Hoţiii, aţi intrat prin efracţie şi i-aţi luat lucrurile. Degeaba am încercat să îi explic.

Vorbesc apoi cu cel care îmi dăduse cheile şi îmi spune că garsoniera e în proces, că sunt probleme cu actele. Cert e ca acolo a trăit un om de care nu mai avea grijă nimeni. Nu doresc nimănui să ajungă aşa…

M-am întors la garsonieră şi mi-am luat lucrurile…. plus o sticla de vin. Am băut un pahar, iar restul l-am făcut cinste la cantină.

Dacă ar fi o învăţătură din toate astea, atunci pot spune că viaţa trebuie trăită, pentru că oricum nu mai rămâne mare lucru după noi. Trebuie să iubeşti, altfel trăieşti degeaba… Dumnezeu să-l ierte!

3 thoughts on “In gazda.

  1. Tristutz, real, tangibil aproape…pentru cine poate simti. Teama asta ma copleseste si pe mine, ca nu cumva sa ma rapeasca timpul si sa ma stranga in chingi, ca sa ajung doar imaginea trista, si aspra, dintr-o fotografie prafuita…in maini straine, straini.
    Tine numai de noi, asta e cert, sa privim mai adanc, sensul sau chiar lipsa, absurda de sens. Si asa se poate trai, poate chiar mai bine, daca nu mai frumos…Te salut cu respect, prietene!
    Scrii bine.

  2. intotdeauna mi-am dorit sa mor la timp si cu capul pe umeri, sper sa se intample…la varsta mea este singura speranta!
    mi-a placut, o sa te mai caut.

  3. Pentru cine a lucrat sau lucrează la “Asistenţă” asemenea scene, sau asemănătoare, sunt la ordinea zilei. Sunt multe case care arată la fel ca cea de mai sus, cu (uneori) deosebirea că în ea se mai găseşte şi proprietarul (evreu) al lăzilor şi gunoaielor depozitate acolo. În plus scandalul vecinilor sufocaţi de izuri.
    Recunosc că sună mult prea prozaic faţă de sensibilitatea literară pe marginea căreia îmi îngădui să fac acest nenorocit de comentariu.
    Probabil însă că acel bătrân cu privirea aspră din fotografie a avut şi el, ca fiecare, perioade frumoase în viaţa lui. Şi probabil că şi le-a trăit cu intensitate. Şi probabil că şi le-ar fi trăit mai departe dacă ar fi avut “tinereţe fără bătrâneţe”.
    Trăieşti. Şi deodată îţi dai seama că eşti bătrân, că nu mai contezi, că nimeni nu mai are nevoie de tine, că eşti depăşit de tot ceea ce trece pe lângă tine, că experienţa acumulată de-o viaţă este inutilă şi că faptul că exişti sau nu este irelevant altora. Şi uite aşa rămâi tu cu tine însuţi, două vechituri pe care nici măcar un telal nu le mai bagă în seamă.
    Cam aşa arată traducerea eseului unui poet făcută de un inginer.
    Morala : Trăiţi-vă viaţa cât mai intens cât sunteţi tineri, căci vârstele a treia şi a patra sunt îngrozitoare.

Leave a Reply

