Atitudini sociale contemporane…sau..

Observ din ce in ce mai des o abordare extrem de pragmatica a relatiilor sociale. In principiu abordarea pleaca de la un principiu extrem de clar: conteaza doar cine pare ca ar conta. Energia se canalizeaza astfel  doar pentru stabilirea, mentinerea si imbunatatirea relatiilor cu persoanele care intra in aceasta categorie. Acest trend este prezent la toate nivelurile.

Unii angajati se preocupa in mod constant de confortul psihic al sefilor neglijand chiar a memora numele colegilor. Ideea de baza e clara si simpla: doar superiorii pot lua decizii efective care sa influenteze efectiv statusul angajatului. Energia cheltuita cu colegii care nu sunt in pozitia de a lua decizii sau de a le influenta deciziv e o decizie risipita astfel incat comportamentul se modeleaza in consecinta.

Daca in relatiile de servici aparentele sunt atenuate in sensul ca se stie exact cine si ce atributii are, situatia nu e atat de clara in rest astfel incat se ajunge la situatii suficient de inedite. In acest caz trebuie determinate trasaturile care releva apartenenta la grupul persoanelor care conteaza,in sensul ca au influenta, pot lua sau influenta decisiv decizii iar toate aceste trasaturi sunt legate de lipiciul superficialitatii.

De o abordare interesanta beneficiaza cei ce nu se incadreaza in categoria celor ce conteaza. Wannabe-ul isi canalizeaza energia pentru a intra in cercul vizat insa in acelasi timp trebuie sa isi nege clar apartenenta sau apropierea de elementele care nu conteaza.

Bineinteles, multi specialisti  ar aprecia ca de fapt acest comportament este specific relatiilor interumane si ca el exista de cand lumea si ca de fapt majoritatea celor ce folosesc preponderent aceasta strategie sunt de fapt constienti de  incapacitatea lor de a adera natural la anumite grupuri sociale si aplica aceste metode pentru a isi mari sansele. Pe de alta parte tocmai accentul pus pe aparente duce la un esec al scopului initial vizat dar un succes in ceea ce priveste posibilitatea accesata si accesibila.

2 thoughts on “Atitudini sociale contemporane…sau..

  1. Uffff… cat de cunoscuta imi e situatia asta… De fapt cred ca genul asta de atitudini nu pot fi calificate decat ca penibile si astfel de persoane merita toata mila si compasiunea pentru ca se pun in asemenea situatii.

  2. A incerca “sa te bagi sub pielea sefului” este destul de penibil, intr-adevar. Traim intr-o lume ultra-competitiva, in care doar ceea ce ai de oferit organizatiei in care lucrezi conteaza cu adevarat. Dar asta inseamna si ca minimizarea interactiunilor ineficiente trebuie sa fie o componenta a strategiei personale. Nu-ti vei atinge niciodata obiectivele daca iti irosesti resursele (de timp, etc.) in socializari inutile. Important este sa interactionezi cu acei colegi cu care poti stabili obiective inter-personale. Atingerea acestor obiective se face mai usor (implicand energiile mai multor persoane) si conduce la atingerea obiectivelor grupului (firma, etc.) si a obiectivelor personale ale celor implicati.
    P.S.: De o buna bucata de vreme refuz sa mai ies la restaurant cu colegii si incerc sa chiulesc de la team-building ori alte asemenea aiureli.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s