Cum a fost ..la intalnirea din 17 ianuarie

Mult asteptata intalnire de prezentare a candidatilor din 17 ianuarie a rezervat mai multe surprize celor prezenti in sala:
– pe langa candidati erau si cam 20 de simpli alegatori
– din cei 55 de candidati au fost peste 45 prezenti
– majoritatea au ramas pana la final
– marea majoritate nu au vorbit mai mult de 2 minute
– nu a iesit cu scandalšŸ˜€
– o buna parte din candidati si-au facut niste cv-uri destul de neconventionale
– trebuie sa remarc o fraza ce mi-a atras atentia din cv-ul unui candidat “am executat toate serviciile ce mi-au fost cerute sa le prestez”
– un alt candidat s-a referit la beneficiile aduse de el federatiei estimate asa repejor din ochi la 20 de mii de euro desi….
Una peste alta a fost o intalnire necesara si utila. Am avut ocazia de a cunoaste si pe unii ce nu ii cunoasteam prea bine sau deloc pana acum. O discutie ce a suscitat energii a fost acea privind modul de votare, modul agreat desi unul nu foarte conventional a fost considerat de majoritatea celor prezenti drept unul care sa ofere tuturor partilor satisfactie printr-o modalitate de vot comoda dar si un proces de numarare mai rapid.
O alta discutie ce a nascut ceva rumoare la inceput a privit faptul ca nu toti membrii comunitatii au fost informati despre aceste alegeri la timp.
Un alt fapt de semnalat a fost emotia starnita de vestile mai mult sau mai putin intemeiate postate pe un alt blog, fapt pentru care voi crea si eu un coltisor dedicat soaptelor si zvonotecii.:D

11 thoughts on “Cum a fost ..la intalnirea din 17 ianuarie

  1. David mama…multumesc pentru update…departe fiind, asteptam cu nerabdare impresii de la eveniment. Da’ ce e cu tine? obosit? emotionat dupa asa intalnire? Ca limba romana saraca, e cam de lemn in postul asta. si nu numai atat, da ai multe greseli si una din propozitii se termina pur si simplu in mijloc. Oricum, mai astept info, vesti, sushoteli:)

  2. Ai dreptate….le-am mai corectat..am sa incerc sa nu mai scriu fara sa ma verific cu atentie….propozitia lasata in suspans cu “desi…”va fii reluata in rubrica anuntata cu susoteli si zvonuri.
    Te asigur ca voi mai scrie si sper si eu ca va fi cu mai multa inspiratie si mai multa atentie.:D
    Iti multumesc ca ramai o cititoare fidela si atenta si astept sa citesc si eu pe blogul tau noutati.

  3. mah … ma concurezi la barfe??? sa stii ca ma duc sa joc Wii cu Carmen si te (mai) las si pe tine sa intri in gura lumii …
    auzi la el: “un blog mai putin cunoscut” … tz, tz, tz …

  4. Am trecut ,mai mult din curiozitate, pentru cateva minute spre sfarsit la adunarea care a avut loc cu ocazia prezentarii candidatilor ptr. delegati la marele Congres evreiesc.
    Prima impresie pe care am avut-o a fost aceea ca multi dintre candidati se intrebau ce cautau acolo. Nu era mai bine sa isi petreaca o zi in casa , la un film sau o plimbare printr-un mall deschis recent.
    Marea curiozitate a mea a fost de ce asa de multi oameni, tineri si batrani ,s-au inscris ca delegati din partea CE Bucuresti. Multi m-au tratat cu respect si explicandu-mi ,ficare in felul lui, motivele si ofurile avute . Altii , neputand sa isi gaseasca cuvintele sau motivele au raspuns sec : “asa am fost sfatuit”. Unii dintre candidatii in lipsa de timp sau de respect au motivat ca nu au de ce sa imi explice atata timp cat nu sunt memebru CEB.
    Vreau sa mai mentionez ca in acelasi timp la JCC se desafasura un alt eveniment evreiesc unde numarul de oameni participanti a fost net superior celor de la Sinagoga Mare. Asta arata si intresul membrilor CEB fata de aceste alegeri.

  5. Clar ca intre ceva mancare aproape gratis si o astfel de adunare in care se discuta aspecte ce pot influenta in bine viitorul comunitatii e clar ca lumea alege mancarea.

  6. O alta intamplare foarte draguta a fost , tot la prezentarea candidatilor, cand s-a pus la vot o propunere de desfasurarea a alegerilor.
    Momentul a fost destul de frumos , hilar as putea zice eu , de tot plansul ar putea zice altii. Erau grupuri si grupulete raspandite in toata sala Sinagogii Mari care este destul de incapatoare ptr. sute de oameni. Numai in fata , in primele randuri , erau cateva persoane interesate de aspectul alegerilor. Grupurile erau asezate in sala aceea mare in functie de interesul fata de ce se vorbeste. Cu cat erau mai departati de amvon cu atat interesul era mai mic.
    La un moment dat galagia si discutiile grupurilor din spate este taiata fara mila de agitatia catorva persoane din fata care face semn ca trebuie sa voteze ceva. O mare nedumerire am vazut pe fata unora ca habar nu aveau ce sa voteze, poate ,din cauza oboselii de la sfarsit , a foamei sau poate ca se gandeau la ciorbitele aburinde de la JCC. De votat au votat toti , intrebarea este si cum ?
    Congresul FCER va fi un maraton de doua zile in care lucrarile vor tine pana tarziu , nervii vor fi intisi la maximum , foamea isi va face loc printre unii si sigur Mos Ene isi va avea si el simpatizantii lui . Sper ca atunci cel care va primi dreptul de “delegat” sa se fi calit si sa fie un reprezentant demn si cinstit la congres si ca votul lui va fi dat de propia lui constiinta si nu de alte imprejurari.

  7. Nu-i cunosc chiar pe toti candidatii care doresc sa fie delegati, dar voi incerca niste da si niste nu.
    I-as vota pe :
    -Ovidiu Banescu
    -Mona Bejan
    -Tiboriu Benedek
    -Liviu Beris
    -Irina Cajal
    -Iulia Deleanu
    -Harry Eliad
    -Alexandru Elias
    -Eva Galambos
    -Aurel Iovitu
    -Osy Lazar
    -David Leventer
    -Franca Oprescu
    -Iolanda Seinberg
    -Silvia Solomonovici
    -Israel Tanner
    -Arnold Weissenberg

    Nu i-as vota pe :
    -Fanel Baras
    -Mihai Brociner
    -Octavian Fulop
    -Attila Gulyas
    -Beatrice Haller
    -Ionel Horn si Silvian
    -Paul Schwartz
    -Erwin Simsensohn
    -Ivan Trutzer
    -Vainer Anette si Aurel

    Daca ma poate edifica cineva asupra domnului Marcu Katz, il rog sa o faca.
    Nu inteleg de ce lipseste de pe aceasta lista un mare conducator, domnul Nilu Aronovici. Cred ca ar fi meritat, dupa cate a facut si a desfacut.

  8. @the old man

    Hotararea dvs. a fost luata in urma dezbaterilor de ieri sau este o decizie luata in functie de activitatea lor de zi cu zi. Pe mine, sincer, ieri nu m-a convins nimeni ca sa-l votez sau nu. Pe cei alesi de dvs. in categoria “DA” cum i-ati selectat?
    Ma bucur ca mai vad oameni interesati de aceste alegeri ptr. delegati.

  9. David, fii barbat si uimeste-ne!
    (“Un alt fapt de semnalat a fost emotia starnita de vestile mai mult sau mai putin intemeiate postate pe un alt blog, fapt pentru care voi crea si eu un coltisor dedicat soaptelor si zvonotecii.:D”).

  10. Vremea si vremurile nu mi-au permis sa ajung ieri la Adamache.
    Oricum in 2-5 minute nu te-ar fi putut convinge cineva ca merita votul tau. Ca nu-l merita, poate mai curand.
    De ce pentru unii muma si pentru altii ciuma?
    Despre majoritatea, gura lumii sloboda, nu se mai sopteste,se spune in gura mare. Pe altii i-am cunoscut personal si de astia sunt sigur daca merita sau nu. Ca doar nu s-au schimbat intre 1 si 6 decembrie.

  11. Am postat si eu pe blogul meu un comentariu despre acest eveniment. Sunt de acord cu David ca a fost interesant, am mai cunoscut pe unii si pe altii, mai ales pe cei tineri. sigur ca nu alegi numai dupa ce s-a spus acolo, ii mai si cunosti, te interesezi, afli, dar macar stii cu cine ai de-a face. Totusi, mici scandaluri au fost, dar altfel viata ar fi plictisitoare

Leave a Reply

