Cifra mea de noroc

Un nou capitol din romanul gazduit

Cind i-am spus doctorului meu oculist ca am hotarit sa invat matematica, m-a asigurat ca este o alegere buna. La obiectele umanistice trebuie citit mult, la matematica este cel mai putin de citit.
Pentru bacalaureat rezolvasem toate problemele din ultimii 10 ani date la toate admiterele la facultatile de matematica din Romania, asa ca nu-mi puneam problema ca s-ar putea sa nu reusesc. Am avut nevoie de protectie unde nu ma asteptam de loc: la vizita medicala la Policlinica studentiasca. Doctorul a spus ca nu poate aproba inscrierea mea la admitere din cauza problemelor mele cu ochii. Stiam deja despre boala mea: albino in forma cea mai grea. La cei nascuti cu pielea foarte alba si parul alb, din cauza ca si retina ochiului nu are pigmentatie si este alba, ochiul, care functioneaza ca un aparat de fotografiat, nu gaseste un punct negru in care sa fixeze imaginea perceputa. De aceea el este intr-o continua miscare, in cautarea acestui punct, miscare numita nistagnus. In cazurile mai grele cum era si cazul meu, care ma nascusem cu parul alb(mai tirziu a devenit blond), apare si problema de astigmatism, cind ochiul are o forma eliptica in loc sa fie rotunda si vederea se produce in unghiuri nereale(se corecteaza cu lentile cu cilindru) si toate astea pot fi asociate cu o miopie forte, care de obicei se poate corecta cu ochelari. Eu am inceput de la 4 ani, cu lentile numarul 8, desi ar fi trebuit dublu, dar doctorul nu putea da asa un numar la un copil. E adevarat ca din momentul in care am inceput sa port ochelari, rar pe atunci la copii, am vazut ca lumea de afara este mai clara decit stiam, dar si lumea copiilor a inceput sa fie mai cruda decit credeam. Corijarea era numai pentru lentila ochiului, dar nu rezolva cu nimic celelalte probleme. Ce poate face o lentila buna la un aparat de fotografiat defect?
Dar cu toate astea, ce legatura avea boala mea, numai a mea, cu intrarea la facultate? Varul lui tata, doctor renumit in Iasi, a rezolvat repede aceasta mica “neintelegere”.
Nimeni nu s-a mirat ca am trecut admiterea cu note bune si am primit bursa. Era numai fiindca muncisem foarte mult si eram foarte exigenta cu mine insami.
Cu doua zile inainte de inceperea anului universitar, am plecat la Iasi, sa-mi iau camera la camin si cartela pentru cantina. Astea intrau in bursa de studii, invatamintul de toate gradele, era gratuit.
Am plecat impreuna cu Irina, care invatase umana si intrase la Facultatea de Limba engleza. Pe ea o insotea mama ei. Am urcat in trenul de 4 dimineata, care venea de la Botosani prin Dorohoi, spre Iasi. In compartiment, erau inca trei fete si dupa putin timp, am inteles din discutia lor ca si ele erau viitoare studente la matematica. Ne-am prezentat: Adela, Marcela, Victorita, Daniela. Calatoria a fost cu adevarat placuta, am devenit prietene de la prima vedere si ajunse in Iasi ne-am dus impreuna la un corp al Universitatii unde se statea la un rind lung, cu un ghiseu si o functionara pe care le-am putut vedea dupa ce am mai inaintat. Mama Irinei, s-a intilnit acolo cu o alta mama pe care nu stiu de unde o cunostea si dintr-o intimplare fericita si fata ei reusise la matematica. Am uneori impresia ca exista undeva lucruri inscrise de care nu stim. Asa am cunoscut-o pe Delia si eram acum 5 fete din judetul Botosani, intr-o camera cu 7 paturi!
Probabil ca si cifra 7 numarul meu norocos, a cintarit in avantaj.

One thought on “Cifra mea de noroc

  1. Cine va avea răbdare să citească mai departe, va fi profund emoţionat, la fel ca cititorii şi chiar scriitorii din Israel, care după citirea cărţii şi chiar de la primele pagini mă sună emoţionaţi că exist. Şi cititorii acestui blog sunt invitaţi să.mi scrie la email sau în blog. Îmi pare bine că gazda vă dăruieşte această carte.
    Felicia

Leave a Reply

