Prima zi…

Asa cum am promis incerc sa tin un jurnal al acestei experiente unice care e Alya in Israel.
Nu au trecut nici 20 ore de cand am aterizat si sunt cazat in Ulpan Etzion din Ierusalim, am primit actele si ce mai era de primit de la biroul de la aeroport si cel de aici de la Ulpan, mi-am luat un numar de telefon pre pay, am aflat parola internetului wireless de aici (care de destul de decent), m am acomodat in camera, am dat examenul de ebraica pentru a vedea in ce grupa voi fi repartizat si tot asa….
Sa o luam pas cu pas….
Zborul a decurs fara probleme. Avionul plin, majoritatea pelerini, preoti si gospodine din intreaga tara. Am uitat sa vad daca primul pas a fost cu dreptul. Asa cum banuiam nu m-a asteptat nimeni de la biroul pt absorbtie dar era si normal fiind ora inaintata. Am ajuns la telefonul despre care mi se zisese sa il accesez pentru a veni cineva si nu dupa mult timp a venit un domn care m-a preluat si m-a dus in biroul special din aeroport. Nu a durat foarte mult operatiunea aceasta, mi s-au dat actele necesare si banii cuveniti iar apoi am fost condus la un taxi care m-a dus catre viitoarea mea locatie pentru urmatoarele 5 luni.
Nici domnul de la biroul de absorbtie nici taximetristul nu au indraznit sa puna o mana sa ma ajute cu transportul celor 3 bagaje de 21 de kg, a gentii de mana si a rucsacului in care era laptopul. Toate acestea erau stivuite pe un carucior din acelea disponibile in aeroport iar increderea lor ca ma voi descurca de minune cu transportul lor pana la taxi mi-a dat si mie mai multa incredere.
Taximetristul a pus totusi mana sa ajute cand a fost vorba de pus piesele in Mercedesul sau.
Revenind la taximetrist acesta era de origine araba, acest lucru l-am dedus din meciul de fotbal transmis in araba cu care m-a delectat in prima parte a drumului iar apoi cu melodiile traditionale pe care am avut bucuria de a le asculta.
Am ajuns cu bine si la Ierusalim, era deja trecut de 1 si jumatate noaptea. De servici era doar un paznic care mi-a inmanat cheia de la camera. Stau la etajul 4 si da, exista lift.
O alta parte interesanta e ca de la parcarea unde a oprit masina si pana la intrarea in cladire sunt poate chiar 100 metri cu vreo 30 de trepte, lucru ce a fost de un real folos in transportul bagajelor.
Paznicul a fost fost foarte amabil si m-a ajutat cu bagajele astfel incat in jurul orei 2 eram in camera. Aici am facut cunostinta cu colegul meu de camera din tara vecina Ungaria si el la fel ca si mine singur reprezentant al tarii in aceasta serie de ulpan ce sta sa inceapa.
Paznicul imi zisese la 10 sa ma prezint la receptie ceea ce am si facut. Aici mi s-au facut actele pentru ulpan si am fost trimis sa dau examenul de ebraica. Profesoara mi-a dat un set de 50 de intrebari fiecare cu 4 raspunsuri posibile. Trebuia sa aleg raspunsul corect la fiecare dar doar la cele pe care le cunosteam adica am fost rugat sa nu pun la ghiceala. Apoi trebuia sa scriu si o mica compunere. Evident ca si compunerea si intrebarile erau in ebraica.
Am raspuns la 25 din cele 50 de intrebari iar din cele 25 s-a dovedit ca la vreo 15 am raspuns chiar corect. Am fost repartizat la grupa א trei ceea ce banui ca inseamna mai bine decat alef unu sau doi.
Sa povestesc acum despre mancare. Micul dejun si-l asigura fiecare iar pranzul si cina sunt asigurate. E cu autoservire, felul principal (carne la pranz si lacto seara) fiind servit cu portia, existand insa mai multe sortimente in acesta privinta iar garniturile si salatele sunt la discretie.
Salatele cel putin mi se par pana acum foarte interesante si variate.
Mi-am luat si o cartela pre pay, mult mai scumpa decat in Romania dar era neaparat sa am un numar la care sa pot fii gasit. Si btw cand cautam in oras sa cumpar cartela pre pay m-a abordat un localnic care voia sa stie unde are statie nu stiu care autobuz. Banuiesc ca mai emanam inca incredere din cea acumulata din episodul nocturn al bagajelor asa ca i-am parut omului ca sunt stapan pe circulatia autobuzelor din zona.
Camera e ok doar ca momentan e mai friguroasa moment in care trebuie sa multumesc Ikea pentru pilota cu grad 4 de caldura.
Deocamdata ma opresc aici. Duminica ar incepe cursurile de ivrit a caror regulament pare cel putin pe hartie destul de strict “daca nu ajungi la timp la curs astepti afara sa se faca pauza si intri apoi”:D.
Pe curand!
sa vina comenturile….

4 thoughts on “Prima zi…

Leave a Reply

