Ebraica si cina

Cursurile de ebraica se fac cu 2 profesoare. Prima ne preda doar in prima zi, duminica iar de luni pana joi ne preda profesoara noastra de baza, Riki e o profesoara foarte buna. Stie foarte bine cum sa predea si cum sa mentina atentia si concentrarea clasei. De la 8.30 pana la 12.45 cu pauza de rigoare de 30 de minute se face ebraica. Foarte putine momente moarte sunt, de genul in care se pun intrebari care denota de fapt ca cel ce intreaba nu au invatat ce s-a predat ieri.
Din pacate, nu stiu de ce exact, relatia cu profesoara de duminica nu merge asa de bine. Elevii nu fac exces de prezenta duminica, ora merge destul de greoi, exercitiile se poticnesc.
Avem in clasa si elevi foarte aplecati studiului, unul dintre ei intr-o zi incepand in mijlocul orei sa decojeasca un ou fiert cu ceva zile in urma.:)
Testul mult anuntat va avea loc miercuri si pentru ca imi dau seama ce interes major prezinta voi enumera si subiectele majore ale testului
1 verbe – prezent si trecut la urmatoarele grupe – פעל – (עו שלמים לה) פיעל הפעיל התפעל נפעל
smihut-urile si adjectivele si prepozitiile.

Pe de alta parte va prezint in premiera mondiala in limba romana felul principal al cinei la Ulpan Etzion din Ierusalim
duminica – o felie de pizza
luni – falafel
marti – un foietaj mai gros de clatita care se poate unge apoi cu crema de ciocolata sau dulceata…
miercuri – voi reveni cu aceasta informatie esentiala
joi -ochiuri
vineri – peste si pulpa de pui
sambata -burekas cu branza sau cartofi
In alta ordine de idei fara nici o legatura cu cele de mai sus, am inceput sa analizez lista de friends de pe facebook cu mai multa atentie si am inceput sa scot din lista persoanele cu care realizez ca nu am nici o legatura. Asa ca desi in ianuarie aveam in lista 870 iar de cand sunt aici am adaugat vreo 30 de persoane am ajuns la 800.:)

5 thoughts on “Ebraica si cina

  1. David, te urmaresc cu mare atentie.totul e interesant , singurul lucru care nu scrii este daca simti ca ai facut progrese., Succes, Eva

  2. Deci acum scrii si fara nekudot? Mai David… am impresia ca faci progrese, nu te incurci. Numai sa nu treci si blogul pe ivrit. Desi, ai putea, doar de amuzament, dupa varianta in romana sa ne pui si varianta in ivrit.

    In alta ordine de idei… felicitari pentru idei filtrarii listei de facebook. Cred ca ti-am mai zis si alta data, dar o sa ma repet. E o idee cu care sunt 100% de acord.

  3. @ Eva – progrese am facut insa e loc si de mult mai mult. Testul dat azi va fi un reper bun pentru gradul de cunoastere a gramaticii predate pana acum. Daca pana acum mai eram familiarizat cu ce se preda am inceput deja sa intram in chestiuni complet noi pentru mine..
    @ Luchi – am sa scriu aici despre rezultatul testului. Desi impresia mea e ca este foarte mult de invatat si ar trebui sa fiu mult mai implicat imi dau seama cand vorbesc cu cei de la clasele superioare ca, cel putin la capitolul conversatie diferenta nu e foarte mare.
    @ Magda – si daca as vrea, habar nu am cum sa pun nekuot din tastatura. inteleg ca se poate da inteleg ca e destul de complicat. Va mai curge multa apa pe Dunare pana cand sa trec blogul pe ivrit.
    Pentru toti cititorii fideli care asteapta cu nerabdare completarea informatiei privind meniul cinei de aici – asadar miercuri seara e un sandwich cu 3 felii de mezel in el.:d

  4. Pentru toti cei curiosi am luat 8,6 la test.🙂
    e prima nota nici nu stiu dupa cati ani ( poate doar testu de la examenu de conducere a mai fost in ultimii ani.
    Parte din greseli au fost din neatentie iar parte din ele din chestiuni care nu le invatasem prea bine.

Leave a Reply

