Epopeea dentara

Am mai scris mai demult despre abordarea anumitor probleme cu dintii aici in Israel.
Desi am incercat (nu foarte serios, e adevarat) sa nu ajung cu probleme aici, din pacate o lucrare facuta mai demult in Romania a inceput sa sucombe, fapt ce a dus la cateva nopti dormite cu intermitente, oarece dureri la mestecarea pe acel dinte si evident o evitare a folosirii acelei parti pentru masticatie.:D
Mai exista si un al doilea dinte care necesita o anumita interventie insa situatia celui de al doilea nu e insa atat de stringenta.

Desi initial ma gandeam sa incerc tratarea in vacanta de pesah din Romania am zis totusi sa imi degrevez vacanta de nu foarte placutele vizite la dentist asa ca am purces la a imi face o programare la un dentist aici. Referinte bune si intradevar un doctor priceput si cu experienta.

Prima vizita a fost doar un control, cateva radiografii facute in cabinet si o curatare a dintilor. Costul – 230 de sekeli si o trimitere la un laborator pentru a face un set complet de radiografii

la laborator 16 radiografii au costat 170 sekeli

apoi prima sedinta reala – a fost abordat dintelele cu problema serioasa – procedura laborioasa- cam o ora de lucru neintrerupt – tzelul : tratatea si sigilarea canalului

la final am dorit sa achit pentru sedinta si mi s-au cerut 200 de sekeli

pana aici povestea parea rezonabila

urmatoarea sedinta – doctorul a continuat tratamentul dintelui si a pus o plomba temporara – m-a informat ca data viitoare va pune o plomba definitiva si va incepe lucrul pentru a imbraca dintele cu o coroana

estimare – inca 4 sedinte doar pentru acel dinte

socul a venit la momentul achitarii – secretara mi-a zis ca am platit deja 200 de sekeli as aca pentru procedura tratarii canalului dintelui au mai ramas de plata 750 ( saptesutecincizeci) de sekeli

la intrebarea mea cat ar mai costa povestea pana la final a acestui dinte mi s-a comunicat asa

plombarea definitiva a dintelui – 350 de sekeli

iar coroana – 2500 sekeli ( douamiicincisute)

evident finalul acestei intrevederi a fost destul de socant

nu contest calitatea lucrarii facute – insa la capitolul coroana nu cred ca e vreo diferenta intre materialele folosite aici si cele din Romania, singura fiferenta fiind de pret, asa ca voi lua foarte in serios optiunea de a continua aceasta epopeee in Romania acum sau intr-o vacanta viitoare.

Pareri? Sfaturi?

2 thoughts on “Epopeea dentara

  1. Davidi, fratiorul meu, sufar alaturi de tine, cred ca inca nu ti revenisi din sock!!! Hai la Romanica, unde rezolvi problema in Leuti, nu in sekelasi. te astept!

  2. Vin in Romanica, si voi incerca sa rezolv problema acolo. Sunt curios cat de mare va fi economia, mai ales ca dupa ce am investit atat intr-un singur dinte nu-mi permit sa compromit continuarea lucrarii prin o eventuala alegere a unei solutii neinspirate.:d

Leave a Reply

