Mica epopee a Teudat Meavarului

1 Cetatenii israelieni au obligatia ca la iesirea din tara sa prezinte un document de calatorie israelian (in mod normal pasaport dar pentru emigranti primul document de calatorie ce are un caracter provizoriu se numeste Teudat Maavar.
2 Emigrantii, adica olim hadashimii primesc cetatenia israeliana la 3 luni de la data la care au facut Alya.
3 Regulamentul zice ca aplicatia pentru un Teudat Maavar se poate face doar in momentul in care emigrantul a devenit cetatean.

Eu am facut Alya pe data de 12 ianuarie 2011 si pe data de 12 aprile 2011 calatoresc in Romania in vacanta de Pesah exact in ziua in care se fac cele 3 luni.
Functionarii de la ministerul de interne au fost pusi oarecum in dilema de situatie, zicandu-mi ca pot veni pe data de 12 aprilie sa aplic pentru Teudat Maavar. Evident fiindu-mi imposibil sa vin pe data de 12 dat fiind faptul ca in aceasta zi la 00.45 decoleaza avionul, mi-au dat pana la urma o hartie in care e scris ca am dreptul de a parasi tara fara a-mi fi necesar un document de calatorie israelian pana in data de 11 aprilie 2011.
Cu speranta ca cei de la controlul pasapoarte vor fi receptivi inchei acest post aici si il voi updata din Romania marti dimineata.

One thought on “Mica epopee a Teudat Meavarului

Leave a Reply

