Misterul disparitiei cartilor

Dimineata unei zile normale la ulpan se desfasura in modul urmator:
8.30-12.45 ore cu pauza la 10.30 la 11.00
12.45 – 14.30 masa
Trebuie sa recunosc ca orele de ivrit aveau harul de a provoca o foame teribila asa ca dupa ore prima destinatie era sala de mese. Dat fiind ca am inceput cu un numar de 230 de elevi iar sala de mese are o capacitate de 70-80 de persoane cine ajungea mai iute la masa manca, cine ajungea mai lent statea sa astepte sa termine masa cei care au fost mai iuti.
Ca sa ajung mai repede la masa luam cu mine in sala de mese caietul, foile, cartea care ma insoteau la clasa. Pe de o parte nu stiam exact daca clasa se inchide sau nu apoi si poate aveam si un mic dubiu asupra sigurantei.
Dar pe de alta era tare incomod sa ma descurc cu cartea si caietu si toate astea in ingramadeala deosebita a salii de mese.
Dupa ceva vreme mi-am dat seama ca a noastra clasa nu se inchide si ca nu ar trebui sa mi fac griji….cineva sa fure caietul si cartea??? de neimaginat…nu-i asa?
Deci..ora se termina….eu lasam obiectele in clasa pe scaunul meu si mergeam linistit sa mananc apoi cand terminam in drum spre camera imi recuperam ce lasasem…
Asta pana intr-o zi………
Ca de obicei am lasat lucrurile, am mers la masa, iar apoi…am urcat in camera..am mai stat cateva minute mi-am adus aminte ca trebuie sa imi recuperez lucrurile, am coborta jos, si….si…..pe scaun era doar caietul si foile mele iar cartea, pixul si creionul disparusera.
Inainte nu-mi puteam imagina ca cineva sa faca asa ceva. sa fie cineva din clasa mea? dar ce rost avea sa ia cartea? Toti avem aceasi carte. Fiind o carte cu exercitii cartea e mazgalita deci nu se pune problema de a fi vanduta sau ceva de genu.
M-am gandit ca ar putea fi vorba de o gluma. Suntem din toata lumea, cine stie ce simt al umorului mai deviat o avea cineva. Ca sa scurtez povestea am gasit cartea si creionul ascunse intr-o debara de langa clasa mea insa pixul a fost iremediabil pierdut.
Marea mea strategie post-incident a fost de a nu mai veni cu cartea la clasa sperand ca geniul care a facut aceast ingenioasa pacaleala se va trada intr-un fel sau altul. Bineinteles ca nici nu am zis aproape nimanui de incident.
Marea mea strategie mari roade nu a dat find si finalul ulpanului cartea nu a fost foarte necesara, nici prezenta la clasa masiva asa ca nu am depistat vreo indiciu care sa ma aduca mai aprope de depistarea vinovatului.
Toate bune si frumoase pana mai zilele trecute.
Cand dupa pauza unei colege ii dispare cartea. Colega extrem de furioasa considera ca cineva i-a furat cartea ca sa ii faca rau mai ales ca acea colega nu e cea mai populara din clasa sau ulpan avand niste idei mai putin impartasite de ceilalti privind Israelul si situatia generala existenta in regiune.
Ea nu a mai aparut la clasa de atunci, dar trebuie sa tinem cont ca vorbim doar de 2 zile.
Acum misterul e destul de adanc. Imi vine greu sa cred ca cineva s-ar furisa anume in clasa noastra sa faca subtilizari de carti asa ca mai degraba e cineva din clasa mea. Imi este si mai greu sa cred ca in aceasi clasa exista doua persoane cu tendinte de cleptomanie. Deci cred ca e cineva din clasa mea. Dar cine chiar nu imi pot da seama. Am prejudecata ca nu ar fi o fata insa in clasa sunt putini baieti si imi este foarte greu sa cred ca este unul dintre ei.
Daca in momentul cand mi s-a facut mie gluma era aproape toata clasa prezenta cand a fost subtilizata cartea colegei era mai putin de jumatate de clasa fapt ce tot nu e de mare ajutor.
Ca sa inchei aceasta poveste cred ca nu voi afla vreodata cine e faptasul, am ramas cu un pix in minus, cu o mult mai mare precautie la aproape orice situatie de acest gen iar colega care si asa stia ca nu e tare indragita a ramas cu un gust si mai amar si cu o carte in minus.

3 thoughts on “Misterul disparitiei cartilor

  1. Ultima bomba in chestiunea acestui mister. O colega si-a dat seama ca are cartea altcuiva. Asadar se pare ca faptasul ar fi pasionat si de a schimba cartile intre ele in pauza cand colegii sunt plecati din clasa.

  2. Misterul schimbului ce carti s-a lamurit. O colega mai zapacita a facut schimb cu alta colega pentru a putea sa lamureasca cateva exercitii si a uitat sa faca apoi schimbul necesar.

  3. Se pare ca succesele tale recunoscute de detectiv din România nu s-au prea materializat în Eretz. Ca să parafrazăm un cunoscut dicton se pare că “Nimeni nu e detectiv în ţara lui”

Leave a Reply

