Primele zile post-ulpan

Desi am sosit in ianuarie cu 3 bagaje de cala (adevarat si cu un rucsac si o geanta de mana) intre timp bagajele s-au inmultit putin facand prea dificila mutarea intr-o zi a tuturor bagajelor astfel incat pe 15 seara m-am intors la Ierusalim pentru a dormi ultima noapte in centrul de absorbtie Beit Canada si de a ma reintoarce a doua zi dimineata si cu restul de bagaje. Planul s-a potrivit bine si cu faptul ca fostul chirias se muta exact pe 15 iunie facand astfel ca abia data de 16 sa fie cea de intrare in apartament.
Am regasit aproape pustiu centrul de absorbtie, singurii ce mai locuiesc acum acolo fiind cei ce inca nu si-au gasit inca apartament si au primit o extindere a cazarii de o saptamana si cei ce au aplicat pentru a mai face un ulpan mai specializat in toamna si au trecut examenul aferent. Pe de alta parte dimineata mai exista timp de o luna o clasa alef pentru cei doritori. Clasa e constuita din toti cei care au fost in cele 6 clase alef si care au ales sa profite de aceasta posibilitate si a fost creata pentru ca din cele 500 de ore teoretice de ulpan nu au fost decat 400 astfel incat s-a putut obtine o mica suplimentare de fonduri in acest scop.
Am predat camera, cheia, am primit cecul cu banii depusi ca garantie initiala si o adeverinta care imi atesta sederea la ulpan in perioada ianuarie-iunie 2011. Cu putina intarziere am plecat apoi in directia noului domiciliu ajungand in jurul orei 15.00.
S-a incheiat astfel cu succes o perioada extrem de stresanta si anume cea a cautarii unui apartament de inchiriat. Ca fapt divers cineva tot s-a bucurat nitel de efectele acestui stres deosebit si anume cantarul meu care e nevoit acum sa suporte o povara putin mai lejera.
Ce s-a incheiat stiu cu siguranta. Ce incepe?
M-am mutat in Givataim, o localitate foarte frumoasa de langa Tel Aviv, am despachetat bagajele (mai mult sau mai putin organizat), am petrecut un timp foarte placut alaturi de familia mea.
In zilele ce urmeaza va trebui sa rezolv o serie de chestiuni administrative, organizatorice, in acelasi timp sa ma mobilizez pentru a invata suficient pentru a face o figura onorabila pentru examenul de pe 30 iunie de la Ierusalim. Pe 23 iunie voi fi prezent la o nunta a unei colege care va avea loc tot in Ierusalim.
In acelasi timp demareaza si un proiectul gasirii unui job. Ce job caut?
Evident fiind destul de limitat de masura inca redusa a cunoasterii limbii ebraice voi incerca mai intai un job unde sa-mi pot folosi limbile pe care le cunosc bine. Am inteles ca exista si un ulpan destinat imbunatatirii cunostintelor de limba ebraica necesare la locul de munca si intentionez sa merg sa vad ce imi poate oferi acest program.
In acelasi vreau sa ma interesez ce oferte mai avantajoase sunt pentru a imi face un abonament la mobil si
eventual pentru a imi lua si un smartphone.
Aveam in plan a imi face si un abonament la net dar am descoperit ca pot accesa din apartament o conexiune wireless nesecurizata cu o viteza si o stabilitate excelenta, asa ca planul de a imi face un abonament la internet se mai amana.
Am lasat la urma o alta destinatie pe care doresc sa o bifez, destinatie familiara din Romania, da da e vorba de Ikea.

Leave a Reply

