Epopeea cautatului de job…in Israel

A venit si momentul urmatorului pas in viata din Israel si anume gasirea unui servici. Servici foarte necesar atat pentru a imi putea sustine financiar existenta, pentru a avea totusi o activitate in care sa pot face ceva util (nu pot sa ma plimb toata ziua:D) si pentru a imi mai imbunatati cunostintele de limba ebraica cat si a cunoaste oameni noi.
Dupa ce am scapat cu succes de marele stres al inchiriatului a venit si momentul initierii activitatii de cautare de job.
La ulpan avusesem o intrevedere cu o doamna de la Sohnut care mi-a aratat un site foarte util in cautarea de joburi si anume http://www.alljobs.co.il, s-a uitat putin peste cv-ul meu, cv pe care apoi i l-am trimis sa il mai retuseze si mi l-a trimis inapoi mai mult sau mai putin retusat. In acelasi timp am completat un formular destul de cuprinzator pe situl Sohnutului care se ocupa cu chestiunea gasirii unui loc de munca pentru olimi hadasimi. Nu a trecut mai mult cred de o luna si jumatate si nu am primit parola de acces desi i-am trimis mai multe mailuri doamnei cu pricina.
Un alt workshop mult mai cuprinzator a trecut si el in revista problema gasirii unui job mai ales la privind contractul, drepturile anagajatilor si taxele ce trebuie platite.
In Tel Aviv am mers la un birou al ministerului de absorbtie pe str. Menachem Begin 116 unde am avut o intrevedere cu o consiliera. Mi-a retusat putin Cv-ul in ebraica, am discutat despre ce am invatat si unde am lucrat si mi-a zis ca va trimite cv-ul meu la firmele cu care sunt in legatura. In acelasi timp acel centru organizeaza niste cursuri de Office in ebraica si niste cursuri de ebraica orientate pe limbajul folosit la locul de munca, cursuri care incep la mijlocul lunii iulie.
Caut si eu bineinteles, mai mult servicii care cer in special engleza sau chiar romana. In acelasi timp incerc sa trimit Cv-ul meu la cunostinte care poate poate ar putea sa ajute.
Pana acum (procesul efectiv de cautare as putea zice ca a inceput de 10 zile) nca nici un interviu.
Ieri am fost sunat de pe numar ascuns de cineva pentru un interviu, mi-am dat seama din modul in care purta conversatia ca nu era cel mai serios recrutor, a stabilit interviul pentru azi si a zis ca mi trimite adresa pe mail. A trecut o zi si nu am primit nici o adresa. Daca o voi primi am sa va zic si voua.
Inchei aici preambulul epopeei cautarii de job in Israel.

4 thoughts on “Epopeea cautatului de job…in Israel

  1. Ca fapt divers putin amuzant la intalnirea de la ministerul de absorbtie m-am intalnit intamplator cu o colega din ulpan care fusese in aleph 1 si care avea mari dificultati in a intelege cele mai de baza cuvinte din formularul ce trebuia completat cum ar fi numele sau data nasterii. Ea mi-a zis cu sinceritate ca nici nu merge la Ierusalim pe 30 iunie la examen, neavand rost o asemenea deplasare.:d

  2. Ştii ca mie îmi plac cimiliturile, aşa că iar parafrazez un preşedinte şi te interpelez: înainte să te întrebi ce poate face Israelul pentru tine spune ce poţi face tu pentru Israel! Sunt sigur că vei fi un om de succes şi mă voi bucura de toate reuşitele tale împreună cu ceilalţi prieteni pe care i-ai lăsat în ţară.

Leave a Reply

