Cautarea de shutaf(a) si un aragaz…

O alta experienta inedita – selectarea unei persoane pentru a ocupa camera libera din apartamentul recent inchiriat.

Deci – apart are 4 dormitoare – noi suntem 3 – pretul ce reiese in 3 e evident sensibil mai mare decat cel ce va iesi in 4 asadar am purces la gasirea celei de a patra persoane.

Primul pas a fost postarea pe facebook pe paginile noastre si pe grupurile de ulpan (al Danei si al meu) si apoi si pe grupul de ulpan de la Ierusalim ce termina tocmai in acele zile si in teorie trebuia sa isi caute cazare.

Ca nu am avut mare succes cu primele incercari e una dar faptul ca cei din grupul de ulpan ce termina acum nu au manifestat nici cel mai mic interes asta a fost cu adevarat ciudat.

Trecand am mai departe Dana a postat pe grupurile de facebook ce au tema inchirierea in Tel Aviv iar eu am postat pe craiglist si pe yad2 (un fel de anuntul telefonic sa zicem).

Craiglistu ne a adus ceva doritori, yad2 – rezultate mai mult decat modeste pana acum (e exprimare eleganta pentru a desemna conceptul de 0)

Revenind putin la fostul apartament inchiriat – in momentul in care l-am vazut acum un an si o luna, nu am verificat cum functioneaza aerul conditionat sau aragazul (nici nu mai zic de masina de spalat vase pe care nu am folosit-o de loc un an de zile).

In principiu totul a functionat dar surpriza cea mare a venit apoi, si anume noii chiriasi au reclamat ca ochiurile de la aragaz nu functioneaza corespunzator. Din nou a fost vina mea ca nu am probat functionarea lor la predarea apartamentului. Nici nu mai pomenesc ca dupa ce am eliberat apartamentul noi chiriasi m-au sunat ca nu si-au dat seama cum se deschide aragazul si am mers intr- o zi anume pana la fostul apartament sa le arat cum se face sau ca i-am lasat de la 1 iunie sa isi lase lucrurile in apartament.

Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita asa ca pana la urma s-a ajuns cumva la concluzia ca butoanele aragazului erau defecte (eu sunt convins ca la predare nu era nici un defect, deci doar prin neglijenta noilor chiriasi s-a ajuns la vreun astfel de defect, proprietara m-a asigurat ca a fost de 2 ori si a verificat si intradevar ar fi un defect acolo) pe scurt asadar responsabilitatea acestui asa zis defect a cazut in sarcina mea – suma pretinsa de technician pentru reparatie ar fi fost de 400 de sekeli !!!!! iar dupa negocieri s-ar fi ajuns la 300 (vorbim de o reparatie ce va fi platita de mine, bineinteles).

Nu pomenesc ca nu functiona nici cuptorul dar acolo nu prea functiona el de la inceput si proprietara nu a insistat pe subiect desi mie imi pare greu de crezut ca pentru niste butonase de aragaz se pot cere 400 de sekeli….

Dar din greseli se invata…bine de stiut pe viitor

Revenind la cautarea celui de al patrulea coleg de apartament, trebuie sa recunosc ca bataie mare nu e. Nici pretul nu pentru oricine, nici multa lume nu cauta sa locuiasca intr-un apartament cu inca alti 3 colegi, nici mijlocul lui Iulie nu e vreun varf al cererii imobiliare, etc etc

Va urma

Leave a Reply

