Cautarea de shutaf – episodul iunie 2013 – partea 1

Cautarea de coleg(a) de apartament a ajuns la un nou episod. De data asta cautarea a fost pentru 2 colegi.
Cine sunt castigatorii ?
Primul e un francez ole hadas, proaspat absolvent de ulpan aleph la Ierusalim, care deja locuieste cu noi ( a preluat de la fosta colega din Germania ultima parte a lunii Iunie si mobila acesteia (contra cost evident)).
Nu stiu altii cum sunt dar eu nu reusesc sa mi dau seama caum am putut sa fiu de acord. Mai ales ca primisem un semn de avertizare foarte clar.
Israelul e o tara mica iar cand i-am povestit unei colege care face naveta din Ierusalim la Tel Aviv si i-am aratat si poza candidatului, aceasta mi-a povestit ca era intr-o zi in acelasi autobuz din Ierusalim spre tel Aviv iar candidatul era implicat intr- o cearta serioasa cu un amic pe tema biletului de autobuz, cearta nu mai avea mult si degenera in violenta pana acand un soldat a intervenit si i-a despartit.
Prima data cand a vazut apartamentul domnul nostru a intarziat 2 ore. A doua oara a venit la timp. Ne-a zis ce am vrut sa auzim: nu fumeaza, e linistit, student la doctorat cu o bursa generoasa si tot asa.
Pe luna iunie contractul a fost preluat de la colega ce a plecat inapoi in Germania.
In ultima ei seara colegul trebuia sa vina de la Ierusalim la ora 8 seara sa ii dea banii colegei ce urma sa plece a doua zi dimineata. Pe la ora 11.15 a si ajuns. A venit pregatit sa isi inceapa sederea in noua casa. Aproape pregatit pentru ca lenjerie de pat nu avea si nici nu s-a gandit sa isi aduca si solutia pentru lentilele de contact.
Dupa cateva zile in care nu i -am vazut dar i-am simtit trecerea prin casa ( lasa biletele cu have a good day si zambarici) joi s-a produs mutarea efectiva.
Iar vineri noapte are loc primul episod problematic. In fata blocului e un fel de piateta unde tinerii ce se intorc de la vreo petrecere se mai opresc sa stea pe banca, sa vorbeasca, rada, bea si tot asa.
De un an de zile locuiesc acolo, niciodata nu m-au deranjat sau trezit episoadele astea si niciodata nu am auzit vreun vecin sa le atraga atentia. Ei bine, colegul francez iese la 2 noaptea pe balcon urland la copii si amenintandu-i. Evident ca acei copii au continuat sa vorbeasca in voie dar de acu si eu si probabil destui vecini au fost treziti de urletele colegului.
Nu am rabdarea de a descrie acum comportamentul noului coleg. Ideea de baza e lipsa completa de respect pentru ceilalti locatari. Nu vreau sa povestesc nici cum a inceput sa cante la chitara in salon intr-o noapte la ora 3, nici cum in alta zi facea un zgomot incredibil cu aceasi chitara, nici cum intelege el curatenia si ordinea si linistea si tot asa. Fumeaza ( nu in casa, asta e adevarat) ii place si bauturica, somnul nu ii place ( la 7 dimineata e mereu treaz si in miscare ( sambata la 7 dimineata facea curatenie in casa (modul cum intelege el curatenia e un alt subiect dar o colega ce a stat cativa ani in Franta zice ca ar trebui sa fiu multumit ca macar abordeaza acest subiect:) ) ).
Cum se va termina aceasta poveste nu stiu. Am o presimtire ca la un moment dat nu va mai avea bani sa plateasca chiria si atunci iar nu stiu ce ar fi.
Intr-o zi am avut cu totii o discutie cu el si l-am rugat sa se gandeasca daca aceasta maniera de a locui in shutafut ii este cea mai potrivita lui si daca nu ar fi cazul sa ia in calcul varianta de a inchiria ceva singur ( nu asa aproape de Tel Aviv, nu cu piscina dar da singur)
Ce va fi, voi povesti.
Intre timp am gasit o solutie ce atenueaza o buna parte a problemei: costa 3,5 sekeli, se gaseste la farmacie si se numeste “casti pentru atenuarea zgomotului”.🙂
Daca nu ar fi de ras ar fi de plans.

aparate foto

One thought on “Cautarea de shutaf – episodul iunie 2013 – partea 1

Leave a Reply

