Sobolanul – partea 2 – sambata

Incepem cu un fapt divers – stiati ca Șobolanii sunt capabili să-și micșoreze cutia toracică, datorită legăturii pe care o au între coaste și coloana vertebrală si ca asta le permite să se strecoare prin spații înguste? Eu nu stiam, dar am aflat si nu de pe internet ci direct de la sursa.

Sambata de dimineata am mers la sinagoga. Unchiul meu Ahy m-a rugat in mod special pentru ca de sarbatori  multa lume e plecata in excursii in strainatate si  se temeau ca nu vor fi 10 oameni la rugaciune.  Asadar dimineata a fost rupta de realitatea prizonierului din dulap.

Am ajuns pe la pranz acasa, nu inainte de a cumpara un spray insecticid puternic. Am inceput sa caut pe internet profesionisti ce se ocupa cu astfel de situatii. Unul singur mi-a raspuns si mi-a zis ca tariful lui e de 600 de skl pentru sambata si 450 pt zilele de lucru….

Zgomote nu se mai auzeau asa ca am deschis usor usor putin usa dulapului. Au inceput sa cada tot felul de chestii

sobolan

Oaspetele se infruptase pe cinste. Am pus camera de la telefon sa filmeze care e situatia in dulap, miscare nu am vazut sa fie. Am inceput sa dau puternic cu spray ( usa doar deschid putin, ma gandeam ca nu va putea iesi prin spatiul creat) si dand cu spray l-am auzit ca reactioneaza zgomotos.

Gata, mi-am zis, asta isi da sufletu indata. Da cum il scot? Deloc deloc nu ma incanta ideea asa ca mi-a venit alta idee de geniu nu altceva🙂 E sambata, nu circula transportu in comun, decat monit sherutul un fel de maxi taxi care are o buna parte din clienti muncitori straini, o parte din ei fiind obisnuiti cu aceste fapturi nu doar in dulap ci chiar si in farfurie.

Ies din casa, merg in statie care e foarte aproape de mine si cand ajung acolo stupoare…nimeni. Stau…nu apare nimeni…mai stau…nu apare nimeni…..si…..vad ca vin 2 cetateni ce par a avea cu mine o limba comuna , si nu vorbim de ebraica si nici de engleza. Se deplasau cat se poate de molcom, ajung langa mine, mi se confirma ca aveam aceeasi limba natala. Le zic care e problema mea, le zic ca am nevoie de ajutor, ca evident le voi plati si primesc un raspuns consternant.  Cei 2 ce asteptau maxi taxiul imi zic ca m-ar ajuta dar nu pot ca azi e Shabat !!!!!!! Am apreciat inventivitatea, am mai stat putin, nu a aparut nimeni si m-am intorc acasa.

Am repetat dupa vreo ora schema apoi iar si deja ma gandeam ca i-am dat de capat. Deschid usa apoi mai cu incredere si deodata il vad bine mersi plimbandu-se pe raft.m-a vazut dar eu am fost mai rapid si am inchis usa. Devenise clar ca planul de a il anihila prin foame sau spray era sortit esecului. Se facuse deja seara, am abandonat problema si am lasat rezolvarea problemei pe duminica, prima zi a saptamanii.

mai exista un singur episod si cel mai plin de actiune🙂

Leave a Reply

